Bosch Tuingereedschap laat in Duitsland groei zien van 6%.
Henning von Boxberg (links op de foto), voorzitter van de Divisional Raad van Bosch Power Tools, en bestuurslid Henk Becker presenteerden gisteren de nieuwe producten voor 2017.
Bosch heeft een totaalomzet met elektrisch tuingereedschap behaald van € 294.000.000 in 2015. Dit komt overeen met een nominale toename van zes procent. Van 2010 tot 2015 groeide de omzet met acht procent in dit segment. Ter vergelijking, de groei van de industrie als geheel in dezelfde periode bedroeg vijf procent.
Meer dan twee keer zoveel als de gehele divisie Bosch heeft tuingereedschap opgehaald in zijn belangrijkste markt, Duitsland. Hier, de stijging ten opzichte van het voorgaande jaar, realiseerde Bosch een stijging van 13 procent. Terwijl de markt sinds 2010 is gegroeid met vijf procent, steeg Bosch zijn tuinomzet met elf procent.
"Hier kunt u zien tot wat we we in staat zijn om ons te verkopen op de markt en marktaandeel te winnen", zegt Henning von Boxberg, Group President van Bosch Power Tools, de cijfers op een persconferentie presenterend gisteren in Stuttgart.
Echter niet elke regio draait zo goed als de thuismarkt. Oost-Europa en Rusland waren een uitdaging in het afgelopen jaar, zei Boxberg. Kortom, ook tegen de achtergrond van zeer droog weer tijdens het tuinseizoen 2015 ", reageerde de topman zeer tevreden. "we realiseerden een recordomzet."
Innovaties als drijvende kracht.
De belangrijkste oorzaak van de groei van de omzet is het gevolg van nieuwe productontwikkelingen. Ongeveer 40 procent van de omzet realiseert Bosch met producten die zijn ontwikkeld in de afgelopen twee jaar. "Onze Innovatie drijft ons bedrijf", aldus von Boxberg. Innovaties voor het seizoen 2017 zijn onder andere een kleiner model van de robotmaaier Indego voor kleine tot middelgrote tuinen, de universeel geschikte Isocut 12 zaag met de nieuwe blade-technologie Nano-blad en een gras en buxusschaar voor bevestiging op de Ixo accuschroevendraaier.
Bron: DIYonline.de